BARA INTRESSERAD AV STENMARK-BILDERNA? GÅ DIREKT TILL MITT LIV SOM STENMARK OCH SE HELA SERIEN

tisdag, februari 02, 2010

Lycklig, Lycklig Måndag



Jag tror ingen missat att varje måndag är en Lycklig Måndag på Tranan.
Igår var kanske den lyckligaste måndagen av alla. Precis som så många andra dagar var det duon Gelin-Markbäck bakom skivspelarna. Det var Beach House, Yeasayer, Arcade Fire, Shout Out Louds och Passion Pit, till att börja med. Jag hoppade också in en sväng. Lite YACHT, La Roux och Pogo. Pogo är föresten bland det bästa jag vet. Expialidocious och Alice är mina favoriter. Upular är grym också. Den australienske elektrokillen gör musik enbart med hjälp av ljud och bild från Disneyfilmer. Helt genialt. Ja, ja. Ni ser här över hur bra det är.
Hur som helst, Lycklig måndag var det. Jag och Disa gick ut en sväng och där utanför dyker en rödhårig ung man upp. Han ser exakt ut som Ron Wesley från Harry Potter-filmerna. På riktigt bred Londondialekt frågar han var man ska ta en öl sista kvällen i Stockholm. Uppenbart blir svaret Tranan och hipp som happ är källaren full med Londonbor. De önskade The knife och vi spelar "Pass this on" och succé! Resten av kvällen var det dans på borden, allsång till Michael Jackson-mashups och en allmän Lycklig Måndags-stämning. Disa var självklart där, vart skulle hon annars vara om inte med mig? Isak också. Kim, Maja, Emmy, Sara och Jocke med. De sas att det var Knast stämning men det kan jag säga väldigt lite om. Om det där var Knast är jag väldigt, väldigt ledsen över att missat det.
Varken Gustav eller Jonas var helt för det men kvällen avslutades med Journeys "Don't Stop Believing" och jag trodde för en kort stund att det var Nangijala.

Så allt jag vill säga är Tack. Till DJ-duon, Disa, Isak, Londonborna och alla andra.

G uttryckte det väldigt bra:
"Sånt där som gör stockholmsnatten sådär obetalbart vacker ibland."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar