BARA INTRESSERAD AV STENMARK-BILDERNA? GÅ DIREKT TILL MITT LIV SOM STENMARK OCH SE HELA SERIEN

onsdag, februari 03, 2010

Brödrosten på badkarskanten.

I dag är en riktigt skitdag. Vanligtvis är alla dagar mer eller mindre bra men bra är dom alltså fortfarande oavsett graden av brahet. I dag är inte en av dem dagarna. Den här dagen började rätt dåligt med ett alarm som bara fortsatte att ringa även när jag inte ville det. När jag sedan vaknat till liv var det bara för att mötas av halsont, vetskapen om att jag kommer behöver stressa till jobbet och en smutsig hög med otillfredsställande kläder. Jag fick en fin frukost, det fick jag men det räckte inte hela vägen för att kompensera resterande tid av denna skitdag.
Väl på väg till jobbet kommer jag ut genom porten och ser att bussen precis lämnade hållplatsen 3 minuter förtidigt. Sedan halkar jag. Snön smälte rätt kvickt från mina byxor men kvar var ett par inte så läckra vägsaltsränder. Irriterad och nästan lite ledsen plockar jag upp Ipoden ur fickan som visade sig vara tom på batteri. Min hals smärtar, mina byxor är blöta, knäet gör ont, jag är för sen till jobbet utan musik.
På jobbet möts man som vanligt av lite för mycket att göra vilken inte blir bra i kombination med alla föregående händelser plus att folk från första stund påpekar hur risig jag såg ut. Vilket jag helt ärligt gjorde och fortfarande gör. I och för sig tycke jag mest om det. Att få bekräftat från andra att jag faktiskt ser riktigt dålig ut, det betyder att jag kan känna så med någorlunda gott samvete och då kan tycka synd om mig själv. För idag är det mest synd om mig i hela världen är jag rädd.
Inte nog med det så var jag tvungen att skriva på kontraktet som säger att min hyrestid är över från och med nästa månad. Då blev det för mycket med min influensa, dåliga dag och bostadslöshet. Jag är hemma nu, tänker sova ett par timmar och sedan äta matrester från kylen, kolla på ett avsnitt Simpsons/Family Guy/ Two ½ Men och sedan somna igen.

Det blir bra att se Wilco den 23 maj iallafall. Om det blir en 23 maj i år.

Found at: http://www.filestube.com

Attans bananer. Skit. För hundra gubbar. Järnspikar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar