BARA INTRESSERAD AV STENMARK-BILDERNA? GÅ DIREKT TILL MITT LIV SOM STENMARK OCH SE HELA SERIEN

lördag, januari 30, 2010

Berns


















Det blev en fenomenal kväll på Berns. Kanske framförallt tack vare Disa och Gustav
men också tack vare en sjurättersmiddag , Johannes, mycket bra musik, drinkar, Isak, Oscar och en del random Jönköpingsbor.
Jag gillar verkligen att spela skivor och är mycket glad för att jag får större och större möjlighet att göra det. Genom Gustav såklart men nu mer när vi spelar så är det mest jag. Om det är för att jag inte låter honom spela eller för att han låter mig göra det eller för att jag faktiskt är hyfsat ok eller att han mest tycker det är skönt att äta middagen men inte göra jobbet det vet jag inte. Jag är väldigt nöjd hur som helst. Taktmixarna lyser dock med sin frånvaro men det verkar spela ganska liten roll, i alla fall än så länge. Skulle nog vara värre på ett stort dansgolv gissar jag.

Gustav gjorde en noggrann redogörelse för middagen på sin blogg
"Det var ångade edamebönor med flingsalt. Det var sanslöst god tonfisk- och lax- sashimi, det var dumplings, det var tigerräkor i rispapper med jordnötssås (magisk!), det var tempurafriterade grönsaker, det var himmelsk rökt lax med kungsmussling och miso bbq-stekt äppe. Och det var - som en liten avslutning sisådär bara - grillad gödkalventrecôte med sjöborresmör och grönsparris."
Han har en tendens att nörda ner sig helt i Stockholmstads olika restaurangmenyer och spenderar gärna dagar med att förbereda sin beställning. Jag är inte riktigt lika rutinerad på gratismaten som han är. Det kanske kommer, jag vet inte.

Det var en tung vecka på jobbet då min "jobb fru" Per varit sjuk. Jag har i alla fall försökt göra två personers jobb men det lär visa sig nästa vecka hur mycket jag egentligen missade. Veckan innefattade allt från de vanliga bokningarna till att göra annonser, trycka menyer, koppla elektronik, Bengt Frithiofsson vinprovning, hemsidesuppdateringar, rapporter och pokerskolor.
Det är ett märkligt jobb jag har och jag blir som aldrig riktigt klok på vad det är jag egentligen gör.
Roligt är det hur som helst men jag längtar efter ledighet och tristess. Och så längtar jag hem.

1 kommentar: