BARA INTRESSERAD AV STENMARK-BILDERNA? GÅ DIREKT TILL MITT LIV SOM STENMARK OCH SE HELA SERIEN

fredag, mars 05, 2010

If I Die Now it is not like I have planned it!


Tillslut var Februari över.
Det är onekligen den kortaste månaden på året men jag är rätt säker på att det är den mest händelserika också. På 28 dagar har jag hunnit arbetat ihjäl mig, flyttat från öfvre östermalm till Öfvre Östermalm - Grev Turegatan, startat detta projekt med Emerentia, haft celebert besök från Umeå, firat Thomas födelsedag med Orup, har nog förbrukat mitt livs roligaste spelning på East, kroppsgraffiti på Ambassadeur med Karma, många lyckliga Lyckliga Måndagar, blivit sambo, blivit utkastad från Café Opera när jag och Emerentia spelade skivor, ätit fina middagar runt om i Stockholm, dansat-sjungit-hängt-härjat med min allra finaste Disa, ätit mitt livs första inbakade pizza, till och med kollat bandy på söder och väldigt mycket annat.

Det är mycket som händer i mars med. Nu närmast är det Lycklig Måndag den 8 mars med mig och Jonas Markbäck bakom skivspelarna. Att Lycklig Måndag är det bästa jag vet är väl ingen hemlighet men att Jonas är min Lyckliga Måndag-favorit vet kanske inte lika många. Det är han hur som helst och det ska bli ett sant nöje att dela lurar med honom. Vi ska dessutom fira att Disa fyllt år!
Mer skivor blir det till exempel på lördag den 20 mars. Då spelar jag på mycket fashionabla Melker Andersson-krogen Grill. Och den 30 mars intar jag och Emerentia klassiska söderhaket Nada. Det blir bra. Bäst är nog de två projekten, Emelierentia och ett annat jag och Gustav har på gång. Mer om det kommer vid ett senare skede. Men skulle kunna hävda att det kommer att vara en Karavan av musik och kärlek. Vi får se, men jag håller tummarna.

Jag är hemma från jobbet idag också då jag haft feber ett par dagar. Idag mår jag dock bättre så jag skulle verkligen vilja ge mig ut ikväll på Marina and the Diamonds showcase eller Yeasayer men jag tror att jag får hålla mig hemma dels på grund av sjukdom men kanske framför allt för att jag är absolut luspank efter flyttfirmor, lägenhetsbrdrägerier, flyttstäd och en skitlön på grund av fel i lönesystemet. Trodde inte att sådant kunde hände om man jobbar för staten men tji fick jag.
Allmosor accepteras gladeligen. Cold hard cash går bra men även gratis kaffe på termos, cheesburgare på McD eller ett glas vin på någon stillsam bar. Så länge det är gratis är jag på! Även kläder, skarvsladdar och annat behövligt emottages. Passar det på mig eller i lägenheten är det bra.

I brist på socialsamvaro, nöjen och konserter skapar jag min egen musikbubbla här hemma.
Idag bjuder jag på en spotifylista. Idag är allt detta det bästa jag någonsin hört.

Idag tror jag faktiskt att våren börjar på riktigt.'

Jo, bilden överst är ett smakprov på den nya lägenheten. Mer kommer.

2 kommentarer:

  1. Fin lista emelie! nu har jag något att lyssna på hela helgen!

    SvaraRadera